2015. március 14., szombat

Kritika: Obszidián, Ónix, Opál, Origin

Sziasztok!

Nemrég befejeztem a Luxen sorozat magyarul megjelent első négy részének olvasását. Mivel az első kettőt régebben olvastam, és azokról nem írtam kritikákat, az első négyről most egy összefoglalót olvashattok, amit öt pontba szedtem.

Obszidián, Ónix, Opál, Origin
Írta: Jennifer L. Armentrout
Oldalak száma összesen: hmm..
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó

1. Obszidián rövid ismertetője:
Amikor – éppen az utolsó középiskolai évem előtt – Nyugat-Virginiába költöztünk, beletörődtem, hogy vastag tájszólású emberek, melléképületek, szakadozó internet és rengeteg unalom tölti majd ki a napjaimat.Amíg észre nem vettem magas, szexi, különös zöld szemű szomszédomat. Az ég kiderült.
Aztán a srác megszólalt. Daemon dühítő. Beképzelt. Pofoznivaló. Nem bírjuk egymást. Egyáltalán. De aztán, amikor egy idegen rám támadt, és Daemon egyetlen intéssel szó szerint megfagyasztotta az időt – akkor valami történt. Valami váratlan. A szédítő idegen a szomszédból megjelölt engem.
Jól hallottad. Idegen. Mint kiderült, Daemon és a húga egy egész galaxisra való ellenféllel néznek szembe, akik mind az ő képességeikre pályáznak, a nyom pedig, amit Daemon rajtam hagyott, olyan fényesen jelzi számukra az utat, mint Las Vegas főútja. Csak úgy úszhatom meg élve, ha Daemon közelében maradok, amíg elhalványul a nyom rajtam.
Mármint ha nem ölöm meg addig én magam…

2. Karakterek:
Az első négy rész alatt minden karakter nagy fejlődésen ment keresztül. Néhány példát muszáj felsorolnom, mert nagyon szeretem, ahogy ezeknek a zseniálisan megalkotott figuráknak a személyisége megváltozik. Daemon tüskés kaktuszból lesz szerelmes hőhős - ebből a külvilág nem sokat lát, de Katy és az olvasó annál többet! A bunkó, nagyképű oldala természetesen megmarad, de amikor Kattel kettesben van, önzetlen, barátságos, figyelmes udvarlóvá válik. A másik, talán inkább negatív irányba változó karakter Dee. Nem szeretnék túl sokat írni arról, hogy a rózsaszín világba burkolózott földönkívüli lány miért is változik meg, mert akkor rengeteg spoilert kellene leírnom, de az biztos, hogy mély szakadékból mászik ki az Origin közepén. (Igen, az Ónix végétől az Origin közepéig tart a rázós korszaka.)

3. Románc:
Katy és Daemon, a blogger és a földönkívüli, akiknek távol kéne tartaniuk magukat a másiktól. Daemon nem számított arra, hogy egy emberlány fogást találhat rajta. Jócskán meglepődtem, mikor a második rész táján rájöttem, hogy Daemon érzései valóban tiszták és határozottak, hogy gyengéd érzelmei vannak Kat iránt. Nem alakul az első négy részben zökkenőmentesen a kapcsolatuk, de mikor bevallják egymásnak, hogy vonzódnak egymáshoz, és járni kezdenek, igazán édes, romantikus jeleneteik lesznek, és a történet előrehaladtával nyilvánvaló lesz, hogy bármit megtennének a másikért. A fergeteges, szarkasztikus, vicces párbeszédeiket imádom, nagyon jól kiegészítik egymást, megkockáztatom, hogy ők a kedvenc könyves párom! :)

4. Bonyodalmak, avagy az ellenség megismerése:
Ellenségből aztán van dögivel! Számomra még mindig nem teljesen érthető, hogy ki kinek az oldalán áll... Ha már itt tartunk, azt sem tudom, hogy milyen "oldalak" vannak egyáltalán... :D Egy kicsit követhetetlen, hogy ki jó és ki rossz fiú, esetleg ki a tégla, besúgó a mi csapatunkban (mert valakinek el kellett árulni Dawsont és Betthany-t - leleplezés az Originben!). Néhány gyanús alak, s egy egész szervezet, a Dedalus is veszélyt jelenthet...

5. Hamarosan...
Amerikában már megjelent az utolsó kötet, itthon pedig csak ősszel várható a folytatás. A külföldiek már nagyon sokan elolvasták, és elvileg ütős lett a finálé. Nagyon nagyon izgatottan várom!!

Pontokban: 5/5 - mind a négy könyvre (lehet, hogy túl jó szívem van...:D)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése